Wijkagent in Oost, Olga Klein Gotink, krijgt voortaan hulp van maar liefst zeventien Politiekids. De jonge dienders volgden afgelopen halfjaar een trainingsprogramma met o.a. boksles, EHBO en praten via de portofoon. Daarnaast deden ze praktijkervaring op in de wijk. Zo hielpen ze mee bij snelheidscontroles en het checken van fietsverlichting. Misschien heb je ze aan het werk gezien, in hun felgele hesje en petje met Politiekids logo. In april sloten de deelnemers het programma af met een examen. Op het hoofdbureau van politie ontvingen ze hun diploma uit handen van hoofdinspecteur Harm van der Voorde. Gefeliciteerd!
Over Politiekids
Met het project Politiekids willen politie, gemeente, jongerenwerk JOU en welzijnsorganisatie Dock kinderen laten ervaren hoe zij kunnen bijdragen aan de veiligheid en leefbaarheid van hun wijk. In overleg met leerkrachten en ouders zijn leerlingen uit groep 6 en 7 geselecteerd van de Kohnstammschool, Daltonschool Rijnsweerd, Utrechtse Schoolvereniging en De Odyssee. De Politiekids kwamen wekelijks bijeen in hun eigen ‘commandocentrum’ De Wilg aan de Mecklenburglaan. Daar kregen ze op de woensdagmiddag training in samenwerken, voor jezelf opkomen en gezond & sportief leven – de kernwaarden van een echte politieagent.





